Vraag & antwoord

MERK

  1. Krijgen we een nieuwe naam?
    Vanaf 24 mei zijn we allemaal Kind&co ludens. Je locatienaam blijft natuurlijk hetzelfde, alleen staat er nu een ander merk onder.
  2. Waarom is er niet voor een nieuwe naam gekozen?
    We hebben een sterke positie in de wereld van de kinderopvang en die naamsbekendheid willen we behouden!
  3. Waarom doen we dit?
    Om samen nog sterker te staan en als een geheel naar buiten te treden. Daar hoort ook een frisse nieuwe uitstraling en huisstijl bij.
  4. We waren toch al allemaal Kind&co ludens?
    Wat fijn dat jij je echt al onderdeel voelt van Kind&co ludens! Afgelopen jaren hebben we veel samen opgepakt, maar ook nog veel onder de verschillende labels (Kind & Co, Ludens en SAMEN kinderopvang). Dat gaat dus nu echt voor alle locaties veranderen.
  5. Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat we ons ook allemaal één voelen?
    We hebben jouw hulp daar ook zeker bij nodig! Vanuit het servicekantoor en jouw regio/cluster komen veel acties, hulpmiddelen, inspiratie voorbeelden ed. Je gaat het stapje voor stapje voelen en merken. Zeker als iedereen ervoor openstaat!
  6. Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat ik het ook voel dat ik op één sta?
    In de meedenksessies hebben we daar al veel tips over gekregen. En we zullen die steeds weer bij jullie opvragen! Vanuit het servicekantoor is dit de vraag die we ons bij iedere actie of verandering stellen. Ook door veel meer te checken bij jullie (bijvoorbeeld door klankbordgroepen) doen we echt onze best om steeds een stapje dichterbij te komen. Dat is zeker niet van vandaag op morgen geregeld, maar samen komen we er wel!
  7. Waarom is dit allemaal zo groots gedaan? Waarom is hier zoveel geld aan uit gegeven? Dit geld had toch ook naar de kinderen gekund?
    De belangrijkste reden komt van jullie! In de meedenksessies werd duidelijk aangegeven dat het voor onze huidige collega’s niet altijd duidelijk was waar wij als Kind&co ludens voor staan, wat we willen uitdragen en waar we extra aandacht aan geven. En als jullie dat al niet echt weten, dan is het nog eens extra lastig om het aan nieuwe (potentiële) collega’s uit te leggen. En die hebben we echt nodig! Dus voor het aantrekken van nieuwe collega’s en voor het sterker maken van jouw gevoel van trots op je locatie en werk zijn we dit aan het doen.

PEDAGOGIEK/ ONZE WERKWIJZE

  1. Verandert de pedagogiek?
    Hoe we naar kinderen kijken, wat we hen gunnen op onze opvang en hoe we dat gaan doen, wordt nu ook een gezamenlijke visie. Dus ja onze pedagogiek gaat iets veranderen. We nemen jullie daarin stap voor stap mee. Om te beginnen met het pedagogisch hart dat je ook op deze website kunt vinden. Dit is onze basis en vanuit hier gaan we nog meer inspiratie en handvaten geven voor jullie pedagogisch handelen.
  2. Verandert het pedagogisch huis en de groeimeter?
    Ook hier komt een nieuwe uiting voor. Passend bij onze nieuwe huisstijl én onze pedagogische visie.
  3. Gaan we niet meer werken met Gordon/ Uk&Puk/Pikler/ed?
    Voorlopig blijven we werken hoe we nu werken. Als er wijzigingen hierin komen, dan brengen we jullie daar ruim van tevoren van op de hoogte.
  4. Jullie hebben het over natuurlijke spelmaterialen? Krijgen wij allemaal een minimale basis op onze locaties en hoe gaan we dat regelen?
    Er komt een update voor het accommodatie-, inrichtings- en speelgoedbeleid. Dit geeft richtlijnen en kaders over inrichting, hoeken, materialen. En ook een lijst met leveranciers voor bestellingen. Die bestellingen gaan vanuit het locatie budget (dat ook ieder jaar aangepast wordt). De Clustermanager (met input van de teams natuurlijk) regelt dan de bestelling en zorgt dat dit binnen budget (of afspraken) blijft.

LOGO

  1. Waar moet ik een logo aanleveren? Wat zijn de stappen die ik met mijn team moet doorlopen?
    Op deze website staat een groene button. Als je hierop klikt dan kom je in een omgeving terecht waar je je locatienaam en de kleuren keuze van je team kunt doorgeven. Check en overleg van tevoren wel even met al je collega’s!
  2. Wat is ons nieuwe logo?
    Op deze website heb je dus al een beetje kunnen zien wat het beeldmerk van jullie locatie gaat zijn. Op het feest onthullen we jullie gehele logo. En daar onthullen we ook het Kind&co ludens brede logo!
  3. Waarom zijn deze kleuren gekozen?
    Als je kijkt naar de betekenis van de verschillende kleuren, dan zie je ook dat ze echt bij ons passen. Bij onze sterke punten en bij de punten waar we extra aandacht aan gaan geven. We hebben juist ook voor wat meer kleuren gekozen om de diversiteit die er is in de wereld weer te geven. Al die verschillen zie je ook terug bij ons en onze locaties. Daar zijn we trots op en dus willen we dit ook extra uitdragen.
  4. Waarom mag ik geen eigen kleur kiezen in mijn locatielogo?
    Ergens moesten we een keuze maken. Het werd te complex in het maken van bijvoorbeeld borden, logo’s en advertenties om dit helemaal los te laten.

FEEST

  1. Waar is het feest en heb je daar wat details over?
    We vieren op 24 mei in de avond vanaf 20 uur feest in de Fabrique in Utrecht (Maarssen). In de eerste week van april volgen de uitnodigingen!

KLEDING

  1. Houden jullie bij de kleding rekening met alle soorten mensen?
    Jazeker! We hebben dit groots aangepakt en ook in de klankbordgroepen gevraagd wat allemaal aandachtspunten zijn. We hebben voor iedereen wat wils en voor iedereen wat passends.
  2. Ik wil geen bedrijfskleding of fanwear aan!
    We hebben niet alleen kleding maar ook andere items die je kunt bestellen. Wil je geen kleding? Dan is dat jouw keuze en helemaal prima! Wel willen we zorgen voor herkenbaarheid en daarom draagt iedereen minimaal een item (bijvoorbeeld een keycord).
  3. Wat wordt er met de oude kleding gedaan?
    Natuurlijk gaan we bewust om met alles waar een oud-logo op staat. De bedrijfskleding verzamelen we en die gaat naar een speciaal verwerkingsbedrijf. Zij maken er bijvoorbeeld picknicktafels of sleutelhangers van.
  4. Wordt de basis qua zichtbaarheid voor iedereen hetzelfde? Op een babygroep zie ik mezelf niet de hele dag met een keycord lopen
    We moeten en gaan hier nog goed over nadenken. Juist ook door collega’s van heel veel verschillende groepen te bevragen en mee te nemen in het keuze-proces. Voordat er een definitieve lijst met kleren en items is, zijn alle voors en tegens goed meegenomen!

OUDERS & EXTERNE

    1. Wat verandert er voor ouders?
      Jullie en onze locaties zijn voor ouders het belangrijkst! En dat blijft natuurlijk. Met een ander bordje op de voordeur en een ander logo in het ouderportaal of in onze communicatie. Op het moment dat er andere veranderingen zijn, dan worden die op de gebruikelijke weg gecommuniceerd. Ook als daar eerst overleg met de oudercommissie voor nodig is, zullen we die stappen natuurlijk goed doorlopen.
    2. Mag ik dit al laten weten aan samenwerkingspartners?
      De samenwerkingspartners krijgen op 2 april een bericht dat we allemaal Kind&co ludens worden. De rest bewaren we voor na 24 mei.
    3. Is het een geheim tot de lancering?
      Het is bewust een tipje van de sluier. Op 24 mei willen we groots uitpakken en dan ook pas een bericht naar alle externe sturen. Jullie weten dan nu al iets van jullie eigen logo. Maar hou dit inderdaad nog wel even stil. Na 24 mei krijgt iedereen bericht.

Staat jouw vraag er niet tussen, mail dan naar marcom@kindencoludens.nl.

Comments are closed.